fbpx

Sokan nem értik, mi a stratégia

A stratégia célok nélkül érthetetlen zagyvaság. Amint tiszta a cél és megjön a késztetés az eléréséhez, automatikusan szuper stratégiákat tudunk hozzá alkotni. Három szemléletes példa segít ebben.

 

1

Egy marketing vezetővel egyszer stratégia alkotásról beszéltünk. A legérdekesebb – konkrétumok nélkül – a felsorolásában szereplő mondatok eleje:

  • melyek a szükséges előfeltételei a …
  • milyen lehetőségeid vannak és mit érdemes most tenni a …
  • mit tegyél cégvezetőként, hogy sikeres legyen a …
  • mire figyelj, ha brandet építesz …
  • merre tart a magyar piac, mire készülj a közeljövőben

2

Egy másik vezető – aki szerint stratégia nélkül senki nem lehet sikeres – az agrárium egy fontos ágazatához gyárt berendezéseket. Célja a hosszú távú működés, mivel felmérései szerint a piaca most alakul és nagy bővülésre számíthat. Az Ő mondatai így kezdődtek:

  • hosszú távú működés
  • fenntarthatóság
  • külföldi piacok
  • gépesítés
  • bő termékválaszték
  • társadalmi értékek megóvása

3

Megint másik forrás (Magyar Üzleti Világ: „Stratégia nélkül nincs siker”) szerint a stratégia választ ad arra a három kérdésre, hogy Kik szeretnénk lenni (misszió), Mivel akarunk foglalkozni (Vízió) és Milyen képességekkel akarunk rendelkezni (sikerpotenciál). Ehhez ezeket a kérdések fognak rávezetni:

  • mit szeretnének a vevőink
  • mi mozgatja őket
  • hol vannak azok a pontok, ahol kiszolgálhatjuk őket
  • milyen fejlődési irány jellemzi a konkurenciát
  • hogyan lesz olcsóbb a termelés
  • hogyan lehet magasabb a hozzáadott érték
  • egy erős piaci szereplő belépése hogyan változtatná meg a piacunkat

Hát nagyjából ez a stratégia: felkészülni, hogy milyen hozzáállással, milyen alapelvek mentén, milyen képességekkel, mit kell/lehet/érdemes tenni a cél érdekében, az adott körülmények között.

 

Leave A Comment