fbpx

Mindennapos lesz, hogy KOTON-t húz magára valaki

Nemrég hazánkba érkezett egy Török divatmárka, erősen vitatható névvel. De kezdjük inkább Bábelnél, aki állítólag összekeverte az emberek egyetlen közös nyelvét, hogy kialakuljon a nemzeti nyelvek bábeli zűrzavara. Az összekevert nyelvek azonos alakú szavai mást jelenthetnek az egyik nyelvben, mint a másikban. Na, de hogy jön ide a védjegy?

A szóvédjegy is csak egy szó

Gyermekkoromban sokan nem tudtuk, miért szabad kiírni plakátokon azt a bizonyos csúnya szót, ha kimondva járt érte egy tasli. Azóta tudom, hogy Németországban semmilyen retorzió nem jár a BMW autók nagy teljesítményű változatait fejlesztő cég nevének kimondásáért, itthon viszont visszatetsző az ALPINA. Ez a márka nem változtatott a nevén, itthon nem is nagyon hallható már.

Korábban írtunk egy cikket arról, hogy miért volt lehetetlen értékesíteni egyes nyelvterületeken az egyébként szuper Mitsubishi Pajero terepjárót. Ez a márka akkor, abban az országban megváltoztatta a védjegyet.

A márkák vajon tudják, hogy úgyis a vásárló dönt?

Mi lenne a legjobb stratégia, ha tudjuk, hogy egy védjegy – az egész világon – országonként kerül védelem alá, azaz országonként változtatni is lehet egyazon termék nevén. Az Alpina büszke volt bevezetett védjegyére, ezért Magyarországon inkább nem erőltette az értékesítést. Akkoriban úgy tűnt, a Magyar vásárlóik nem vállalták volna a szó jelentését. A Mitsubishi máshogy spekulált. Felmérte, hogy nagy piacot veszítene, ha tovább erőltetné a ciki Pajero szót, ezért autójukat inkább átkeresztelték az adott országokban.

Jöhet a KOTON?

Hát már itt is van! Hogy a vásárlók mennyire vállalják a gumióvszerek gúnynevét ruházatukon és divatcikkeiken, és a KOTON inkább Alpinásan viselkedik vagy Pajerósan visszavonul, nem lehet előre tudni. Mindenesetre a vásárlók hozzák majd a végleges döntést. Az Ön döntésének előkészítéséhez egy védjegyszakértőre van szükség, aki nem csak az adminisztratív feladatokban nyújt hasznos támogatást, hanem a stratégiaépítésben is. A KOTON esetében nem tudjuk, a világ változott-e ekkorát vagy csak a marketingesek merészebbek, de a meccs jelenleg úgy áll, hogy a vásárlók elfogadják a bélyeget, hogy KOTON-t húznak magukra. Akkor pedig maradhat…

Leave A Comment